L-TEAM
L-TEAM SOCIAL MEDIA
  • HOME
  • E-BOOKS
  • E-COURSES
  • Blog
  • ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
  • ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
  • Motivation
  • LIBRARY
  • ABOUT

το BLOG μας

Σημείο δημοσίευσης άρθρων σχετικά με την ανάπτυξη της επιχείρησης μας, περί εμποδίων, περί ηγεσίας, περί ευτυχίας και όχι μόνο..

YouTube Channel

Πώς οι επιχειρήσεις "χειραγωγούν" το Word of Mouth..

14/3/2018

0 Comments

 
Διαβάζοντας το παρακάτω ενδιαφέρον άρθρο, σχετικά με το πως ολόκληρες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη διαφήμιση στόμα με στόμα, αναλογίστηκα την τεράστια δυναμική της Cashback World επιχειρηματικότητας που τώρα στήνεται παγκοσμίως. 

Εκεί όπου η διαφήμιση στόμα με στόμα συνδυάζει όλα τα καλά της παραδοσιακής επιχειρηματικότητας, του δικτυακού μάρκετινγκ, του συνδυασμού των online αγορών και των προγραμμάτων αφοσίωσης επιχειρήσεων, σε ένα μοναδικό εκρηκτικό κοκτέιλ καινοτομίας και πρωτοπόρας επιχειρηματικότητας.

Και ο στόχος μας στην Cashback World  μέσω του Lyconet δικτύου συνεργατών και των μεγάλων συνεργασιών White Label του ομίλου επιχειρήσεων myWorld παγκοσμίως είναι να δημιουργήσουμε μία νέα κουλτούρα κατανάλωσης, όπου θα περιλαμβάνονται όλα τα προϊόντα και οι υπηρεσίες παγκοσμίως και θα βοηθήσουμε τον κάθε άνθρωπο να εξοικονομεί χρήματα από τις καθημερινές του αγορές!

Picture

Το άρθρο του κ.  Ιωάννη Πρωτοπαπαδάκη στο epixeiro.gr:

Η εποχή που η εντατική διαφήμιση ήταν αρκετή για να «απογειώσει» τις πωλήσεις ενός προϊόντος-υπηρεσίας έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Δεν είναι τυχαίο ότι στις ΗΠΑ μόνο το 14% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις διαφημίσεις, σε αντίθεση με το 78% που εμπιστεύεται σχεδόν αποκλειστικά τη γνώμη γνωστών και φίλων.
​

Συνομιλίες όπου δύο ή περισσότερα άτομα μοιράζονται τις εμπειρίες τους λαμβάνουν χώρα παντού, στο μετρό, το λεωφορείο, σε δημόσιους χώρους, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μπλογκς (όπου ανθεί η γκρίζα διαφήμιση), κ.λπ. Οι μάρκετερ την αποκαλούν «προφορική διαφήμιση» ή «από στόμα σε στόμα» (word of mouth) και αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά και οικονομικά προωθητικά εργαλεία.

Οι καταναλωτές ανέκαθεν μοιράζονταν την εμπειρία που είχαν από διάφορα προϊόντα ή υπηρεσίες, για να βοηθήσουν, να πληροφορήσουν, ακόμα και να δείξουν ότι είναι ειδήμονες. Στο σημερινό, δικτυωμένο, κόσμο που ζούμε, η προφορική διαφήμιση ταξιδεύει γρηγορότερα από ποτέ, χωρίς να γνωρίζει γεωγραφικούς φραγμούς. Η γνώμη ή η πρόταση ενός φίλου (ψηφιακού ή μη), συγγενή ή συναδέλφου γίνεται εύκολα πιστευτή, σε αντίθεση με ένα απρόσωπο διαφημιστικό μήνυμα, αφού θεωρείται ότι ο ίδιος δεν έχει φαινομενικά τίποτα να κερδίσει.

Αν όντως η πληροφόρηση από στόμα σε στόμα είναι τόσο ισχυρή και καταλυτική για τη διαμόρφωση των καταναλωτικών αποφάσεων, τότε, εύλογα αναρωτιέται κάποιος, γιατί οι επιχειρήσεις δεν έχουν σκεφτεί οι ίδιες να την υποκινήσουν-καθοδηγήσουν; Ή μήπως το έχουν πράξει ήδη;

Τα τελευταία χρόνια, πρώτα στις ΗΠΑ και μετά στην Ευρώπη, ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια οι εταιρείες που ειδικεύονται στη διαφήμιση προϊόντων «από στόμα σε στόμα». Η αρχή έγινε το 2001 με την ίδρυση της BzzAgent, η οποία σήμερα έχει γιγαντωθεί και έχει «στρατολογήσει» τουλάχιστον 1.000.000 «μυστικούς πράκτορες» («agents» είναι η επίσημη ονομασία) σε Αμερική, Καναδά και Ηνωμένο βασίλειο, για την προώθηση των προϊόντων των πελατών της.

Τα προς προώθηση προϊόντα μπορεί να είναι αυτοκίνητα, αρώματα, τζιν, μηχανήματα καφέ, ακόμη και βιβλία. Οι δε «πράκτορες» μπορεί να είναι νέοι, φοιτητές, μεσήλικες, ακόμα και συνταξιούχοι, ανάλογα πάντα με το προϊόν που θα προωθηθεί.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η BzzAgent ανέθεσε σε 2.000 «πράκτορες» την προώθηση μιας νέας σειράς αλλαντικών γνωστής αμερικάνικης εταιρείας. Οι «πράκτορες» εξύμνησαν το προϊόν σε φίλους, συγγενείς, συναδέλφους και γείτονες με τους οποίους συναναστράφηκαν τη συγκεκριμένη ημέρα. Αποτέλεσμα: σε ορισμένα καταστήματα οι πωλήσεις του εν λόγω αλλαντικού αυξήθηκαν έως 100%.

Παρόμοια τύχη είχε το βιβλίο ενός ασήμαντου συγγραφέα, του Ανταμ Ντέιβις, το οποίο θα κατάφερνε, χάρη στους «πράκτορες» που εξόρμησαν στο μετρό και στα καφέ της Νέας Υόρκης κρατώντας το ανά χείρας και εξυμνώντας τη «συναρπαστική πλοκή» του, να αναδειχθεί σε best-seller, πουλώντας μερικές δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα τους τρεις πρώτους μήνες της κυκλοφορίας του.

Σήμερα, επιχειρήσεις-κολοσσοί όπως Estee Lauder, Coca-Cola, Black & Decker, Lee και Kellogg’s (ακόμη και η ΦΑΓΕ, σε μια προσπάθεια να προωθήσει στην αμερικάνικη αγορά το ελληνικού τύπου γιαούρτι) έχουν αναθέσει σε εταιρείες όπως η BzzAgent την προώθηση των προϊόντων τους. Παράπλευρος στόχος των εταιρειών θεωρείται η άντληση χρήσιμων πληροφοριών από την αγορά, δηλαδή από τους «πράκτορες» αλλά και από όσους αυτοί το προτείνουν, προκειμένου να προβούν σε βελτιώσεις ή τροποποιήσεις των προϊόντων τους.

Μάλιστα, η BzzAgent, για να εξασφαλίσει συνεχόμενη αύρα που θα υπερβαίνει τις οκτώ εβδομάδες που συνήθως διαρκεί μία τυπική εκστρατεία, δημιούργησε πριν λίγα χρόνια μια κοινωνική, ηλεκτρονική υπηρεσία, την BzzScape, όπου μπορούν οι «πράκτορες» να αλληλεπιδρούν και να ανταλλάσουν γνώμες, φωτογραφίες ή βίντεο σχετικά με brands. Στην υπηρεσία αυτή, φυσικά, μπορούν να συμμετέχουν και οι ίδιες οι εταιρείες, συλλέγοντας χρήσιμες πληροφορίες, αλλά και παραθέτοντας σχόλια, φωτογραφίες, βίντεο ή και κουπόνια.
Η πρακτική της εμπορικής προώθησης προϊόντων «από στόμα σε στόμα» έφθασε και στη χώρα μας, το Μάρτιο του 2009, όταν ο παγκόσμιος ηγέτης στο φρέσκο καφέ σε κάψουλα διεξήγαγε μια καμπάνια, που διήρκησε πέντε εβδομάδες. Οι 90 «πράκτορές» της, ηλικίας 35-55 ετών, κατοικούσαν ή εργάζονταν σε επιλεγμένες περιοχές των βορείων προαστίων και έπιναν καπουτσίνο τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Κάθε «πράκτορας» παρέλαβε μία καφετιέρα, το περιοδικό της εταιρείας, ένα εκπτωτικό κουπόνι, μία επιστολή με οδηγίες, καθώς και ένα προς συμπλήρωση ερωτηματολόγιο.

Τα αποτελέσματα υπήρξαν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Συνολικά 630 άτομα εκτέθηκαν σε συζητήσεις, από τα οποία το 14% δοκίμασε το προϊόν, ενώ το 34% έγινε μέλος του club της εταιρείας. Ο δε μέσος χρόνος συζήτησης για το προϊόν και την εταιρεία ήταν 9,2 λεπτά.

Πάντως, δεν είναι όλα πάντα τόσο ρόδινα, αφού σε μία περίπτωση, για την προώθηση μιας μηχανής καφέ της εταιρείας Folgers, τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά καθώς το προϊόν αποδείχθηκε κατώτερο των προσδοκιών. Μάλιστα, οι «πράκτορες» το επέστρεψαν πίσω αγανακτισμένοι, ενώ δεν παρέλειψαν να το δυσφημήσουν σε φίλους και γνωστούς, αλλά και να αποκαλύψουν την ιδιότητά τους – σήμερα η BzzAgent ζητά από τους «πράκτορές» της να μην διστάζουν να αποκαλύπτουν την ιδιότητά τους.

Εύλογα κάποιος αναρωτιέται πώς εταιρείες σαν την BzzAgent εντοπίζουν τους «πράκτορες» και τι μπορεί αυτοί να κερδίζουν από όλα αυτά. Η αλήθεια είναι ότι οι ενδιαφερόμενοι συνήθως βρίσκουν πρώτοι τις εταιρείες. Αρκεί μία επίσκεψη στο διαδίκτυο και η συμπλήρωση μιας ηλεκτρονικής αίτησης, για να λάβει κανείς λεπτομερείς οδηγίες σχετικά με τα προϊόντα που προωθούνται και τον τρόπο προώθησής τους.
Τα οφέλη από τη συμμετοχή σε μια τέτοια καμπάνια είναι πολλαπλά, αφού οι «πράκτορες»:
  • Είναι οι πρώτοι που δοκιμάζουν ένα νέο προϊόν και μάλιστα δωρεάν.
  • Είναι ενημερωμένοι για το τι συμβαίνει γύρω τους.
  • Συμμετέχουν σε παραγωγικές συζητήσεις και βοηθούν τους φίλους να αποκτήσουν ‘’cool’’ προϊόντα.
  • Έχουν φωνή, αφού ανά τακτά χρονικά διαστήματα αποστέλλουν στην εταιρεία σύντομη αναφορά.
  • Λαμβάνουν, οι ίδιοι αλλά και οι φίλοι τους, εκπτώσεις, κουπόνια και προσφορές.
  • Συμμετέχουν σε μια άκρως «μυστική αποστολή» με σκοπό να αναδειχθούν σε opinion leader του κοινωνικού συνόλου.
Η φήμη, λοιπόν, αναγνωρίζεται πλέον ως ένα εναλλακτικό επικοινωνιακό εργαλείο, πιο αποτελεσματικό από τους συμβατικούς τρόπους προώθησης, το οποίο αναμένεται σε λίγα χρόνια να συμπεριληφθεί στη «φαρέτρα» όλο και περισσοτέρων επιχειρήσεων.

Διότι, όπως λένε οι Αμερικάνοι, «No news is bad news».


ΠΗΓΗ
0 Comments



Leave a Reply.

      Ας γνωριστούμε καλύτερα...

    Submit

    L-TEAM

    Launching People
    γιατί κάθε όνειρο αξίζει μια ευκαιρία..


    ΑΡΧΕΙΟ

    March 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    August 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014


    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    All
    ECredit
    Thinking Out Of The Box
    Κείμενα Συνεργατών
    Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις
    Οι σκέψεις μου
    Περί Εμποδίων
    Περί Ευτυχίας
    Περί Ηγεσίας
    Συμβουλές Ανάπτυξης
    Το παιχνίδι του Χρήματος


    RSS Feed



Proudly powered by Weebly